Followers

Meh Tinggalkan Link Untuk Blogwalking ye..


Opening song of the year.. Welcoming Encik Mimpi dalam hidupku Pemaisuri Cintaa..

Selamat Malam Cinta - Encik Mimpi

Sebelum kau terlena
Dengarkan iramaku
Sebagai peneman rindu
Mengharungi malammu

Hilangkan resah hatimu
Hilangkan duka jiwamu
Yakin ku ada di sisi
Temani mimpi-mimpimu
Tuhan, ku meminta kepada-Mu
Lindungi permaisuriku
Ku sungguh menyayanginya
Selamat malam cinta
Sayang, pegang erat jemariku
Dan jangan kau lepaskannya
Ku kan ada di sisimu
Selamat malam cinta

WELCOME BACK!!!!!





Pewwww.. Lama tak hapdet blog ku ini.. bukan takat bersawang je ni.. dah mcm hutan rimba dah rasanya.. anyway..setahun sudah berlalu.. februari muncul kembali..hahaha.. feeling2 gitu.. dah masuk TAHUN 2016 banyak sgt benda yg jadi kat aku sepanjang tahun lepas TAHUN 2015.. so sbb tu la keadaan tak mengizinkan untuk aku hapdet sumer ni.. maafkan kami penunggu gua.. insyaallah aku akan hapdet balik untuk tahun ni dengan cite2 ngarut aku..hahahahaa.. so.. korang stay tunes hokey... bye..


 

Hanya Aku...




Bersama janji kau sentuh rasa percaya
Hangat dinginmu mengundang rindu kecewa
Hanya aku dihuni sepi rasa kasihmu
Hanya ku yang mencari
Rembulan masih ada
Mungkin seketika
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
Hanya aku
Apakah mungkin berulang janji setia
Apa kan kekal ataupun menyambut duka
Dan dirimu di janji Sang Sempurna
Dan kecewa kini dipulih rasa kasihmu
Dihuni rasa rindu
Hanya ku yang mencari
Rembulan masih ada
Mungkin seketika
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
Hanya aku
Dingin rasa kasihmu
Bagai bintang bersemi
Rindu janji bicara
Kekal selamanya
Walau sekadar mimpi
Tak pernah ku peduli
Selamanya kan ku pasti merindui dirimu
Hanya aku





Masih sempat rasannya nak ucapkan selamat tahun baru 2014.. pejam celik rupanya dah setahun blog ni tak 'berupdated'.. fuh! Bukan berabuk lagi dah.. bersawang dah ni.. erm.. apa pun aku bukan saja tak updated blog ni.. cuma masa tak mengizinkan je..hehe..

Memandangkan masa semakin berjalan.. usia semakin bertambah.. kita mungkin dah tak banyak masa untuk bersama.. walaubagaimanapun.. kita harus bersyukur kerana Allah masih lagi beri kita peluang untuk bertemu dalam blog ini.. marilah kita sama-sama berdoa agar dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang tahun ini dan jangan lupa juga untuk doakan kepada mereka yang telah tiada.. semoga mereka ditempatkan disisi orang-orang yang beriman.. amin.

salam sayang dan selamat bertemu lagi..

..Cerita Lagenda Romantik Yang Aku Takkan Luper...


untuk pengetahuan korang.. ni la citer yang aku maksudkan.. 

Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2

citer ni memang aku follow dari mula sampai akhir.. memang buat aku jadi giler.. serius!!! dah la pelakon hensem2.. adoiii.. cair... so far jalan cerita final episod ni menarik dan meninggalkan kesan yang mendalam juga dalam memori aku..huhu.. so lepas ni dah tak de sambungan cerita lagenda romantik lagi mcm ni kot... (tak tau la kalau ada..hehe).. aku ucapkan tahniah kepada fans yang turut sama tengok citer ni sampai lebam.. citer ni memang best bagi aku.. dan aku berpuas hatilah juga walau bagi aku still ada missing part yang patut ditayangkan...

kepada yang tak tengok lagi.. tunggu la DVD keluar ye... daaaaaa..... 

...sweet n memorable song...




Terukir Dibintang - Yuna

Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang
Dari langit untukmu

Jika engkau minta satu dunia
Akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

...layan juga...



Muara Hati - Hafiz dan Dato' Siti Nurhaliza (OST Adam Dan Hawa)

Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya ke mana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersenandung
Takkan terpisah hati

[Chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu
Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku tertuju padamu
Ke mana pun kan pasti kembali

[Ulang chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta


..halua telingaku...



A Thousand Years Part 2 by Christina Perri
The day we met,
Frozen I held my breath
Right from the start
I knew that I'd found a home for my heart...
Beats fast
Colors and promises
How to be brave?
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone?
All of my doubt suddenly goes away somehow

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more...


HAPPY NEW YEAR!!!


Masih belom terlambat untuk aku wish "Happy New Year" kat korang semua.. lagi pun sekarang masih lagi bulan Januari.. So still kira tahun baru kan..hehe..

Anyway, first entry for this year nampaknya.. setelah agak lama tak post apa-apa entry kat blog aku yang dah agak bersawang ni kan... ada 2 perkara yang aku nak kongsi dalam entry aku kali ini iaitu:
  • lagu yang menjadi pemanis telinga aku...hehe..
  • cerita lagenda romantik yang aku tak kan lupa..
ok.. ada 3 buah lagu yang memang aku suka dengar buat masa ni.. bagi aku lirik dia memang membawa maksud yang sangat bermakna bagi aku dan juga orang yang mendengarnyer.. muzik nyer juga buat telinga aku amat selesa dan sedap di dengar..hehe.. memang layan habis aku kalau dengar.. tak tau la korang kan.. so.. lagu-lagu yang aku maksudkan ialah...
  1. A Thousand Years Part 2 - Christina Perri
  2. Muara Hati - Hafiz Dan Dato' Siti Nurhaliza (OST Adam Dan Hawa)
  3. Terukir Di Bintang - Yuna
  
ok.. semua lagu-lagu memang dah pun menjadi pilihan ramai pendengar muzik tegar.. korang sekali ke?..hehe.. so.. aku akan kongsi lagu-lagu ni termasuk lirik untuk korang hayati bersama.. ok.. enjoy!!!

Bimbang Serumpun Kasih Terbuang


Kemana nak ku bawa
Hati ini hancur tak terkata
Kiambang nan terapung
Akar tak jejak ke dasar gayanya

Namun ku masih keliru

Bila engkau mencurahkan kata
Kita harus berpisah
Apa benar atau kau bersenda

Kasih katakanlah

Bicara mu itu hanya gurauan
Hanya engkau sahaja
Idaman ku payah ku temu

Bimbang aku bimbang

Engkau hilang
Bawa serumpun kasih
Yang telah ku semaikan
Di hati ku
Hanya untuk mu

...aku dan perpisahan ini...

Lama sungguh aku x singgah kat sini... tah la.. mungkin masa tak mengizinkan aku ke sini.. mungkin juga aku ketandusan idea untuk dikongsi bersama mereka yang tak jemu-jemu menyinggah.. diam tak diam dah hampir setahun bersawang blog aku ni.. sampaikan aku tak sedar yang blogger jugak dah berubah rupa.. maafkan aku.. sekarang ni aku baru mencari-cari sumber inspirasiku semula.. semoga aku berjaya bertemunya untuk ku curahkan dalam nukilan ku yang tak seberapa ini...

...aku dan perpisahan ini....

Kesepian membelenggu aku.. aku hampir tewas dengan ujianNya.... PERPISAHAN.. memang pahit untuk ditelan malah perit juga untuk diluah.. namun apakan daya.. kita tak mungkin boleh lari darinya.. aku.. kini berdepan dengannya pada saat ini.. hampir-hampir putus asa.. kerana aku letih.. aku penat.. aku tak mampu nak mengharunginya lagi.. namun aku terpaksa teruskan juga.. bukan untuk aku.. bukan untuk dia.. tapi untuk mereka.. Ya Allah.. tabahkan hati hambamu ini.. sesungguhnya aku adalah hambamu yang lemah.. hanya mampu berdoa kepadaMu Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...


PERPISAHAN

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara


Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu


Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
Ku terima perpisahan ini


Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri


Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua hanya sementara


Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Ingin ku memiliki lebih dari itu

Christina Perri – A Thousand Years Lyrics From The “Twilight: Breaking Dawn Part 1″ Soundtrack


Heartbeats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I’m afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don’t be afraid I have loved you
For a thousand years
I’ll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What’s standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don’t be afraid I have loved you
For a thousand years
I’ll love you for a thousand more

And all along I believed that I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I’ll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don’t be afraid I have loved you
For a thousand years
I’ll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I’ll love you for a thousand more

OST OMBAK RINDU


Adira :

Tuhan tolong lembutkan hati dia

Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup

Kerna ku tak mampu

Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :

Tuhan aku tahu banyak dosa ku

Hanya ingat Kamu kala duka ku

Namun hanya Kamu yang mampu membuka

Pintu hatinya untuk cintaku

Hafiz :

Malam kau bawalah rinduku

Untuk dirinya yang jauh dari ku

Agar dia tidak kesepian

Selalu rasa ada cinta agung

Adira :

Hujan bawa air mata ku

Yang mengalir membasuh luka ku

Agar dia tahu ku terseksa

Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :

Hanya mampu berserah

Moga cahaya tiba nanti

Hafiz:

Tuhan tolong lembutkan hati dia

Untuk terima ku seadanya

Adira:

Kerna ku tak sanggup

Kerna ku tak mampu

Hidup tanpa dia di sisi ku

Demam Movie Akhir Tahun...!!

Lama juga aku tak tulis entry.. agak bz sket lately.. nak share sket pasal demam movie akhir tahun ni.. aku ade dua story yang memang mendapat sambutan hangat di seluruh panggung wayang kat malaysia ni.. memang kalau pergi mana2 blog je mesti ada jumpa entry-entry pasal cerita ni... nak tau yang mana satu..jeng..jeng..jeng.. aku pun terjebak gak dengan 2 story ni kalau korang nak tau.. korang pun mesti ramai gak yang terjebak kan? kalau tak dua-dua story mungkin yang satu ni memang kompom terjebak gak..hehhe...

Demam aku yang first:-

Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1
Date Release in Malaysia: 24th Nov 2011



cerita ni memang aku nantikan dari awal2 lagi.. ye la kan.. sebab aku memang ikuti cerita ni dari awal sampai hampir nak akhir ni.. cuma aku agak kecewa sket dengan industri perfileman kat malaysia ni.. banyak sangat scene yang di potong.. kalau ikutkan scene tu tak de lah teruk sangat dan melampau sangat.. filem2 kat malaysia yang ada aksi yang tak sepatutnya boleh lak ditayangkan.. sungguh tak adil.. pastu aku rasa cerita ni tak sepatunya dikelaskan sebagai 13PG sebab aksi kat dalam cerita ni tak de lah sangat unsur ganas dan seram.. patutnya dikelaskan sebagai 18 @ (18SX) sebab ada unsur seks tetapi tidak lah keterlaluan sangat cuma tak sepatutnya ditonton oleh remaja seawal usia 13 tahun.. pendapat aku la.. harap2 DVD ni nanti keluar kat malaysia jangan lah ada scene yang dipotong lagi.. sebab jadi tak berapa nampak jalan ceritanya nanti.... Anyway.. tahniah buat Rob and Kristen (Edward & Bella) untuk lakonan hebat yang memikat hati.. Love you Edward..muah..muahh..

Demam aku yang second:-

Ombak Rindu
Date Release: 1 Dec 2011


Cerita ni semua orang tau ia diadaptasi dari sebuah novel kepada sebuah filem.. seingat aku la masa mula2 aku baca novel ni masa aku tingkatan 2 tahun 1995..huhu.. lama betul.. memang aku tak jemu baca walau sampai hari ni.. jalan ceritanya juga memang selalu bermain2 dlm fikiran aku bila aku teringat.. kadang2 tu boleh bawak ke berangan...hehehe.. oh! Hariz @ Aaron Aziz.. walaupun ramai yang bagi komen yang baik atau yang buruk tentang cerita ni.. bagi aku cerita ni tetap best dan romantik..hehehe... tahniah untuk Aaron Aziz dan Maya Karin (Hariz dan Izzah).. love this story so much..

so kesimpulan yang dapat aku buat ke atas kedua-dua cerita yang diadaptasikan daripada novel yang popular ni.. memang aku bagi 4/5 bintang.. tapi sesungguhnya.. filem2 ni memang tak boleh menandingi novel-novel asalnya.. novel memang the best.... hati aku lebih berbunga bila baca novel.. tapi movie pun gempak juga... ok.. that all for now.. jumpa lagi dientry akan datang..


Diantara Kawan Dan Sahabat....



Kali ni aku nak share pasal cerita kawan dan sahabat.. bagi aku kawan ni memang senang cari.. mana kita pergi kita akan cari dan jumpa kawan.. tapi sahabat ni susah nak cari.. korang pun tau kan.. so x payah la aku nak explain lagi kat sini..

Anyway.. aku memang senang berkawan, suka berkawan tapi aku tak ramai kawan. Aku sendiri pun tak tau kenapa aku tak ramai kawan.. mungkin aku ni jenis yang tak suka amik tau hal orang sampai orang rasa aku ni tak patut ada kawan. Maksud aku tak amik tau hal orang tu ialah.. aku ni jenis yang tak 'buzy body'... suka jaga tepi kain orang.. suka amik tau hal peribadi orang... haaaa.. mcm tu.. jgn salah sangka ye.. orang sekarang suka kawan dengan internet bergerak.. orang jenis ni memang ramai kawan.. dan orang pun suka berkawan dengan dia ni..hehehe.. banyak info dan cerita best la katakan....
Walaubagaimanapun aku tetap ada kawan untuk bersembang dan berborak.. ada juga kawan untuk berkongsi info dalam segala macam hal, ada juga kawan untuk bergurau senda dan kawan untuk berkongsi rasa.. cuma diorg ni 'hanya kawan'.. korang faham kan.. mean kawan jenis ni 'datang dan pergi.... sesuka hati'...... hehehhe.. cuma ada masa tertentu je diorang ni datang kat aku... erm.. masih lagi aku dalam kategori tak ramai kawan...

ok next, sahabat.. aku ada a very limited sahabat.. ialah seperti yang korang tau memang sahabat ni kategori limited edition.. so aku ade beberapa edition sahabat utk pengetahuan korang.. meh aku citer sket pasal diorg..hehe..

  • 'SAHABAT KARIB' - ni first ranking aku.. banyak benda yang kitorang boleh share sama-sama, hobi, minat.. banyak lagi la.. pastu kitorg suka bertukar-tukar pandangan dan info untuk digunakan atau diamalkan oleh masing2.. pendek kata memang sesuai la dia ni aku jadikan sahabat karib..hehe.. cuma masih banyak lagi yang kitorang kena faham dalam istilah sahabat karib ni.. aku harap persahabatan kami akan kekal selamanya.. insya Allah..
  • 'SAHABAT BAIK' - ni kategori 2nd runner up..hehe... aku ngan dia ni memang sahabat baik.. kitorg selalu amik berat antara satu sama lain.. tau serba sikit pasal keluarga.. walau x banyak.. (aku rasa memang tak berapa banyak..hihi) erm.. memang susah nak berpisah ngan sahabat baik ni.. tapi peranan dia tak sama mcm sahabat karib tadi.. mmg banyak beza walau setiap mereka ada kelebihan dan kekurangan masing2.. itu yang buat kami jadi sahabat baik.. dan seperti biasa aku tetap dookan agar persahabatan kami kekal selamanya..
  • SAHABAT - ni plak kategori 2nd lower. Kami memang bersahabat baik.. saling amik berat antara satu sama lain.. famili pun kenal baik dan serasi berkawan dari dulu sampai sekarang.. cumanya kitorg jarang jumpa.. cuma selalu call atau sms je dan bila free baru la jumpa.. yang ni pun susah nak berpisah.. tetap best bersahabat dengan dia ni.. masih banyak lagi benda yang kitorg kena pelajari dan fahami.. yang paling best ada benda n perkara2 tertentu je yg kitorg akan share...hehhe.. yang pasti memang sesuai dengan jiwa kitorg.. persahabatan kami ni hampir macam adik beradik.. (hampir je ye.. bukan adik beradik..).. anyway.. doa aku tetap bersamanya juga agar persahabatan kami kekal selamanya....
Walau panjang lebar explanation aku ni.. hakikatnya aku masih macam ni.. hidup bersama teman setiaku.. yang mana penting untuk aku bawa dia kemana saja aku pergi.. siapa.. tentulah si 'Acer' kesayanganku ini..hehehe.. aku selesa bila dengan dia.. banyak benda kami kongsi sama2.. banyak luahan rasa kami bersama.. eee.. banyaklah.. aku tak tau apa jadi kat aku kalau dia tak de.. mesti hidup aku sunyi..huhu.. aku harap aku dapat bersama dengan dia selama mungkin.. insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...